سفارش تبلیغ
صبا ویژن

منتظر نباش تا پرنده ای بیاید و پروازت دهد در پرنده شدن خویش بکوش

روزگاری بود که تخته سیاه ها دیوار بودند و دانش آموزان هوشمند...اما...امروزه تخته سیاه ها هوشمندودانش آموزان دیوار!!!

این من کیست؟

 

من


 آدمها دو دسته هستن :


یا از من پولدارترن که بهشون میگم مال مردم خور و ...

یا بی پول ترن که بهشون میگم گشنه گدا و ...


یا بهتر از من کار میکنن که بهشون میگم خرحمال و ...

یا کمتر کار میکنن که بهشون میگم تنبل و ...


یا از من سرسخت ترن که بهشون میگم کله خر و ...

یا بی خیال ترن که بهشون میگم ببو و ...


یا از من هوشیارترن که بهشون میگم پرافاده و ...

یا ساده ترن که بهشون میگم هالــو و ...


یا از من شجاع ترن که بهشون میگم بی کله و ...

یا از من محتاط ترن که بهشون میگم بی عرضه و ...


یا از من دست و دل باز ترن که بهشون میگم ولخرج و ...

یا اهل حساب و کتابن که بهشون میگم خسیس و ...


یا از من بزرگترن که بهشون میگم گنده بگ و ...

یا کوچیکترن که بهشون میگم فسقلی و ...


یا از من مردم دار ترن که بهشون میگم بوقلمون صفت و ...

یا رو راست ترن که بهشون میگم احمق ...


یادرظاهرازمن معتقدترن که بهشون میگم متظاهر و ...

یا بی اعتقادترن که بهشون میگم لش و جلف و ...

کلا معیار همه چیز من هستم و نه حقیقت درونی آدمها

 

 



[ پنج شنبه 92/4/20 ] [ 1:30 صبح ] [ NASRIN AMIRNIROMAND ]

نظردهید

رانت خواری چیست؟

امروز می خواهم پا تو کفش معلم های اقتصاد بکنم ورانت خواری را به شما در س دهم .خوب گوش کنید و اگر نفهمیدید حتما بپرسید.

رانت واژه ای اقتصادی است که بیشتر در حوزه ی سیاست به کار گرفته می شود. برخی از اقتصاددانان رانت را دریافتی حاصل از فعالیت های غیر مولد تعریف کرده اند. این تعریف با مفهوم عامیانه رانت که همان سود یا درآمد بادآورده است نزدیکتر است. از این نظر، رانت درآمدی است که از مواهب طبیعی حاصل می شود چون مزد و سود در نتیجه ی تلاش به دست نمی آید.
به عبارت ساده تر و عام تر، رانت معطوف به واگذاری انحصاری امکانات ، فرصت ها و موقعیت ها به اشخاص حقیقی و حقوقی است. که بر اساس داشتن رابطه ی (فامیلی‌- حزبی‌ - شخصی) صورت می پذیرد .

رانت انواع مختلفی دارد که ملموس ترین آن ها رانت اقتصادی است. در بوروکراسی حجیم که سیستم قضایی نامطلوبی بر آن حاکم باشد، عدم بازرسی مستمر و فقدان نظارت همگانی موجب می شود برخی از دست اندرکاران حوزه های کلان و تصمیم گیرنده اقتصادی مزایایی برای نزدیکان (فامیل و یا هم جناح خود) قائل شوند. برای نمونه نزدیکان رؤسای بنیادهای بزرگ از تخفیف های زیاد در معاملات اقتصادی برخوردار می شوند، گاهی رانت اقتصادی با استفاده از آگاهی از تصمیمات آتی وزارت بازرگانی درباره ی صادرات و واردات کالاهای مختلف خبردار می شود و نسبت به خرید و فروش کالاهای مذکور اقلام و سود کلانی به دست می آورد.
رانت اطلاعات و رانت قضایی نیز از انواع دیگر رانت ها محسوب می شوند . در جامعه غیر شفاف افرادی که وابستگی سیاسی و خانوادگی دارند به اخبار درجه اول دسترسی پیدا کرده و طبعا استفاده آن را نیز خواهند برد. رانت اطلاعات معمولا در اختیار مدیران و وابستگان نزدیک آن ها و مشاوران و رؤسای دفتر و ... قرار می گیرد. در رانت اطلاعات از فاصله ی زمانی بین اتخاذ یک تصمیم تا اعلام عمومی و اجرای آن سوءاستفاده می شود. از نظر اقتصادی رانت مستلزم مداخله ی مستقیم دولت در رقابت آزاد است . مانند دخالت در اعطای حق امتیازها، جوازها یا موافقت نامه های اصولی، سهمیه بندی وارداتی، عوارض گمرکی ، قوانین و دستورات مربوط به تعیین حداقل دستمزد.
 رانت سیاسی مشهورترین انواع رانت هاست . شخصی که به واسطه ی رابطه در مسند پست های عالی سیاسی قرار می گیرد و بدون داشتن شایستگی، به پست مهمی گماشته می شود، نوعی رانت است. زیرا این شخص در صورت  مساوی بودن شرایط و برگزار شدن آزمون های استخدامی قادر نخواهد بود به چنین جایگاهی دست یابد. در نظام هایی که سیستم استخدام مبتنی بر شایسته سالاری و لیاقت است فامیل سالاری جایگاهی ندارد.

مدتی است که گران شدن بعضی از اجناس سرو صدای بعضی ها را در آورده و از طرف دیگر موجب تعجب برخی ها شده.سرو و صدا از کسانی است که عادت کرده اند با هر تغییر جزئی و کلی در قیمت ها اعتراض کنند که چه شد و چه نشد .در زمان شاه چنان بود و چنین نبود.و حرف هایی از این قبیل یا به عبارت بهتر 100 تا یه غاز.آنها فراموش کرده اند که در زمان شاه چه چیز هایی بود و چه ها نبود .مثلا ارزانی بود ولی پول و در آمد نبود.برای مقایسه این دو حکومت با همدیگر بایستی با نگاه کاملا تخصصی صحبت کرد نه عامیانه .که البته بنده انتظار این را هم ندارم که  همه علمی صحبت کنند.قصد من فقط شرح ماجراست.کسانی هم هستند که در این وسط تعجب می کنند که چی شد؟چرا وعده های آقای احمدی نژاد محقق نشد.ارزانی نشد فراوانی نشد دست دزدان قطع نشد مفسد اقتصادی رسوا نشد.آیا ما در مورد او اشتباه کرده بودیم؟در مورد شعار های آقای احمدی نژاد و عدالت مورد نظر قبلا گفتم .

در جواب این دسته از آدمی زادگان بایستی بگویم که من کاری به صداقت آقای احمدی نژاد ندارم.شاید راستگو باشد.شاید کیسه ای هم برای خود ندوخته است.اما اشکال کار از کجاست؟

یک اشکال اصلا ربطی به ایشان ندارد و مربوط به قیمت های جهانی است.هنگامیکه نفت بالا  می رود و ما ذوق می کنیم با یستی انتظار داشت که همه صنایع دنیا تحت تاثیر قرار بگیرند.مانند فولاد آلو مینیم و حتی طلا

اشکال دیگر از سیاست گذاری های دولت مردان است .مثلا من نمی فهمم چرا در زمانی که تولید داخلی موبایل نداریم و برپایی زیر ساخت های آن مدت ها زمان می برد چرا از حالا تعرفه 5 درصدی را 60 درصدش کرده اند .برای حمایت از تولید کنده ای که وجود ندارد!!یا رو کم کنی فردی که می گویند 80 درصد واردات این کالا در دست اوست.او کیست ؟چرا گردن او اینقدر کلفت است.آقای احمدی نژاد زمانی که گردن کلفت هلموت کلن  صدر اعظم سابق آلمان توسط افرادی که مدعی شناخت امام علی هم نیستند و اصلا اسم او را هم نشنیده اند و عدالت  او را شکسته شد.چرا در زمان مدعیانی چون شما نباید شاهد گردن شکستن این کلفت گردنان باشیم.چرا حتی یک آقازاده هم رسوا نشد.یعنی اصلا آقازاده ای  وجود ندارد.هلموت کلن در سر زمین کفر با وجود تمام خدماتش خرد شد و آبرویش رفت به خاطر گناهی که اصلا در مملکت ما شاید گناه به حساب نمی آید.بخاطر حمایت مالی دولتی از تبلیغات حزب خودش.عجیب نیست!!!

آقای احمدی نژاد هر چه باشد شما یک فرد دانشگاهی هستید.چرا اینقدر عامیانه در مورد مسائل نظر می دهید.اصلا چرا برای هر کاری دستور می دهید.به اعتقاد من شما با دستور نمی توانید جلوی گرانی ها را بگیرید.بلکه این مهم فقط با مدیریت امکان پذیر است.در این دوره زمانه کسی برای دستور و تهدید ماست ها را کیسه نمی کند .حتما داستان کیسه کردن ماست ها را شنیده اید که:

می گویند اون قدیم ندیما در شیراز حاکم نمدانم چی چی سلطنه ای بود که شنید مردم از گرانی ماست شاکی اند .دستور داد که  ماست را  به نصف قیمت بفروشند و هر کس تخطی کرد فلک شود.فروشنده ها مجبور شدند درون ماست آب بریزند و ماست شبیه به دوغ تحویل مردم می دانند .آنهائیکه می فهمیدند  از فروشنده ها ماست پدر و مادر دار را به قیمت واقعی از پشت پرده می خریدند.خبر به حاکم رسید که چه نشسته ای که دستورت را هپلی هپو کرده اند.او سوار اسب شد و به اولین ماست فروش بخت برگشته که رسید. ماست خواست و دوغ گرفت.بنابر این دستور داد که برای عبرت دیگران او را از دو پا بر دروازه شهر آویزان کنند.ماست فروشان دیگر با دیدن صحنه همه ماست های خود را کیسه کردند .یعنی آب آن را از کیسه عبور دادند تا ماست خالص به دست آید .از آن زمان به بعد به کسانی که از تنبیه دیگران عبرت می گیرند اصطلاحا می گویند ماست خود را کیسه کرده .

آقای احمدی نژاد  ادبیات شما که  می گوئید: "گوش فلان مسئول را می پیچانم" "آن ممه را لولو برد"همان ادبیات فرمانفرمایان و والیان دوران خجالت آور قجر است.ادبیات الواط های دروازه غار است.شاید با این ادبیات شما  ماست ها به ظاهرکیسه شود اما با این نون و ماست ها اقتصاد ما اقتصاد نمی شود و تا اقتصاد اصلاح نشود ایران هم ایران نمی شود.

علمی صحبت کنید نه شکمی

 القصه اینکه در این هاگیر و واگیر  خیلی ها مثل ما متضرر می شوند و تعداد اندکی از آدمیزادگان خرپول .مثلا آلومینیم در ظرف یکی دو هفته هزارو خورده ای تومان بالا رفت.اگر بگیریم کسی 1000تن آلومینیوم ذخیره کرده باشد و از هر کیلو یی 1000 تومان سود ببرد می شود به عبارت 1000000000تومان سود در ظرف دو هفته .یعنی نه تا صفر بغل یه دونه یک یعنی یک میلیارد تو مان .اگر می خواهید بزرگی عدد میلیارد را درک کنید حساب کنید که از هجرت پیامبر (ص)تا بحال چند ثانیه گذشته .هنوز 4 میلیارد ثانیه نشده.

اگر فردی با فکر خود و مطالعات اقتصادی آینده را پیش بینی می کرده و آلومینیوم انبار کرده  پولی به جیب زده .خوب نان عقلش را خورده .اما اگر کسی ،آقازاده ای ،مسئولی مدیری که به اطلا عات و تصمیمات دولت دسترسی دارد.و مثلا می داند که دولت می خواهد آلو مینیوم را گران کند موبایل را گران کند.و برود و مواد  را احتکار کند .این می شود رانت خوری اطلاعاتی و اقتصادی .و این گونه می شود که از پول و خون ملت این تازه به دوران رسیده ها دور می گیرند .



[ پنج شنبه 92/4/13 ] [ 2:37 صبح ] [ NASRIN AMIRNIROMAND ]

نظردهید

نامه به شهردار ویلاشهرو پاسخ جناب آقای شهردار

   این نامه فروردین 92 به شهرداری ارائه شد.   

احتراماً   ضمن اظهارتشکروسپاس اززحمات شهرداری ویلاشهردرخصوص پیشرفت نظام شهری وحقوق شهروندی که انصافاشاهد گامهایی موثردربهبودوضعیت

عمرانی ازجمله احداث میدان دانشگاه بوده ایم ....ادامه مطلب رادانلود نمایید     

 دریافت دانلود ( نامه به شهردار ویلاشهرو پاسخ جناب آقای شهردار)

 



[ سه شنبه 92/4/4 ] [ 3:15 صبح ] [ NASRIN AMIRNIROMAND ]

نظردهید

بیانیه برای مردم عزیزم

اینک در حالی که دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران امیدواربه عدم حضور شما مردم شریف در صحنه انتخابات بودند یکبار دیگر به مدد الهی و

پشتوانه حضورگسترده و تاریخی شما خوبان در پای صندوق‌های رأی موجب امیدواری دوستان و ناامیدی دشمنان فراهم شد و 

مردم شریف ایران حماسه‌ای شگفت خلق کردند که بهت و حیرت جهانیان رابرانگیخت ضمن قدردانی از حضور حیرت‌انگیز شما مردم شریف هم‌ اکنون بر خود لازم می‌دانم

 مراتب قدردانی و سپاس خود را به پاس حضور گسترده شما در این دوره ازانتخابات اعلام کنم  و امید است که با تشکیل یک سازمان مردمی نهاد ( NGO) وتدبیر، تلاش،

جدیت وکار شبانه‌روزی سپاسگزاراین محبت و اعتماد شما مردمشریف باشیم ومشارکت،همفکری وهمیاری شما خوبان گره‌ گشای مشکلات شهرمان باشد .


امیدواریم که رقابت دیروز را به رفاقت امروز و فردا برای اعتلای جایگاه


شهرمان درعرصه فعالیت های عمرانی تبدبل کنیم .


 دریافت دانلود ( فایل بیانیه)



[ سه شنبه 92/4/4 ] [ 2:47 صبح ] [ NASRIN AMIRNIROMAND ]

نظردهید

برنامه های نسرین امیر نیرومند

 به خودمان رای دهیم

       نسرین امیر نیرومند از خود خودمان است.

نسرین امیر نیرومند

نظرات نسرین امیر نیرومند:

    *
      اعضای شورای شهر بایداهل پیگیری ,مطالبه و مقتدر در احقاق حق مردم باشند.


    *
      به عمل کار برآید ...

                                                   

    *
      طراحی و برنامه ریزی کارشناسانه


    *
      اقتدار در پیگیری و نظارت


    *
      قدرتمند سازی مدیریت شهری


    *
      ایجاد تمهیدات قانونی جهت حمایت از صنایع و هنرمندان


    *
      من همیشه آماده شنیدن حرف ها ,درددل ها و نظرات شما مردم عزیز هستم


    *
      بر ماست تا خدمتگذاران صدیق شهرمان را بشناسیم و آنان را ارج نهیم.


    *
      بیایید دوستدار شهرمان باشیم.


اقتدار در پیگیری و مطالبه خدمات برای خدمت به مردم شهید پرور نجف آباد افتخار ماست.




اهداف نسرین امیر نیرومند:   

    *
       بررسی شناخت کمبودها ونیاز ها و نارسایی های ،اجتماعی ، فرهنگی ،آموزشی ، بهداشتی ، اقتصادی و رفاهی شهر و تهیه طرح ها و پیشنهادات وراه حل ها ی کار بردی در این زمینه جهت برنامه ریزی و ارائه به مقامات و مسؤلین ذی ربط

    *
        استفاده از طرح و نقطه نظرات دانشگاهیان و نخبگان و افراد مجرب در امور شهر سازی و زیبا سازی شهری برای توسعه و آبادانی شهر

    *
      نظارت بر حسن اجرای مصوبات شورا و طرح ها ی مصوب در امور شهرداری و سایر سازمانهای خدماتی در صورتی که این نظارت مخل جریان عادی امور نگردد

    *
      تنظیم وتدوین راهکارهایی جهت ایجاد نشاط و سرگرمی در شهر

    *
      پیگیری در خصوص احداث و تجهیزات مدارس

    *
      تولید بسته های خبری از فعالیتهای فرهنگی –هنری –ورزشی و اجتماعی شهرستان

    *
      ایجاد فضای امن و مناسب برای ظهور خلاقیت هنرمندان و شاعران و ارائه آثارشان در شهرستان –استان و کشور.

    *
      درخشش غرب استان با مدیریت صحیح عمرانی و آبادانی.

    *
      احقاق حق شهروندان نجف آبادی برای داشتن شهری زیبا

    *
      تلاش برای زیباسازی  خیابان ورودی نجف آباد و میدان دانشکاه آزاد در جهت حفظ آبروی شهر نزد مسافران و شهروندان غریبه و بومی و...

    *
      تلاش برای سامان دادن به وضعیت(آسفالت -پارکینگ -پراکندگی قطعه هاو... ) درمزار نجف آباد



****    حب الوطن  من الایمان    ****


دوست داشتن وطن جزء ایمان است.



[ شنبه 92/3/4 ] [ 11:59 صبح ] [ NASRIN AMIRNIROMAND ]

نظردهید

من برای کشورم چه کرده ام؟

من برای کشورم چه کرده ام؟ 


در هر حرفه که هستید ,نه اجازه دهید که به بدبینی های بی حاصل آلوده شوید و نه


بگذارید که بعضی لحضات تاسف بار که برای  هر ملتی پیش می آید شما را به


یاس و نامیدی بکشاند.


نخست از خود بپرسید:برای یادگیری و خود آموزی چه کرده ام؟


سپس همچنان که پیشتر می روید بپرسید: من برای کشورم چه کرده ام؟


و این پرسش را آنقدر ادامه دهید تا به این احساس شادی بخش و هیجان انگیز


برسید که شاید سهم کوچکی در پیشرفت اعتلای بشریت داشته ام.


اما هر پاداشی که زندگی به تلاشهایمان بدهد یا ندهد,هنگامیکه به پایان تلاشهایمان


نزدیک  میشویم هر کداممان باید حق آن را داشته باشیم که با صدای بلند بگوییم:



من آنچه در توان داشته ام ,انجام داده ام.


کاندید شورای اسلامی شهر نجف آباد



[ پنج شنبه 92/3/2 ] [ 4:1 صبح ] [ NASRIN AMIRNIROMAND ]

نظردهید

ضرورت تشکیل شورا

شورای اسلامی و ضرورت تشکیل 

کاندید شورای اسلامی شهر نجف آباد

  

شورای اسلامی شهر و روستا نام شوراهایی است که در شهرها و روستاهای ایران بطور جداگانه با رای مردم همان حوزه انتخاب می‌شوند.


بر لزوم وجود شوراهای مختلف در قانون اساسی تصریح شده‌است، اما تدوین سازوکار اجرایی آن تا دولت اول خاتمی به تعویق افتاد.


اولین دوره انتخابات سراسری شوراهای اسلامی کشور در 17 اسفند سال 1377 با استقبال زیاد مردم در بیش از 40000 حوزه انتخاباتی برگزار گردید و نهایتاً حدود 200 هزار نفراز منتخبین مردم جهت اداره

امور شهرها وروستاهای کشور به عنوان عضو شورای اسلامی شهر یا روستا برگزیده شدند.


شروع به کار شوراهای اسلامی از 9 اردیبهشت سال 1378 و همزمان با پیام روح‌الله خمینی در خصوص شوراها و با صدور پیام ویژه‌ای از سوی سیدعلی خامنه‌ای آغاز گردید. این نهاد مردمی فعالیت‌های

گسترده و موثری در کل کشور دارد.


 با اجرایی شدن قانون شوراها و ورود شوراهای محلی به عرصه مدیریت کشور یکی از مهم­ترین اهداف قانون اساسی جمهوری اسلامی که واگذاری امور محلی به دست خود مردم محل بوده تحقق عینی یافت.


     در واقع با بررسی اصول مختلف قانون اساسی از جمله اصل هفتم که اشعار دارد:  «...شوراها از ارکان تصمیم­گیری و اداره امور کشورند ...» و اصول یکصدم تا یکصد و ششم قانون اساسی که در قالب

فصل هفتم تحت عنوان شوراها آمده است، می­توان نتیجه گرفت؛ در نظام جمهوری اسلامی برای نهاد شوراها جایگاه بس رفیعی درنظر گرفته شده است.

     و قانونگذار اساسی با پیش­بینی این اصول قصد جلب مشارکت عامه­ی مردم در تعیین سرنوشت خود را داشته است تا از این طریق با واگذاری امور محلی به مردم هر محل از ابتکارات، خلاقیت­ها و نوآوری

ایشان در اداره­ی امور غیرحکومتی استفاده نماید. البته این اعطای حق نباید نافی اصل مهم و حیاتی «وحدت ملی و تمامیت ارضی کشور» باشد چرا که در این راستا تابعیت حکومت مرکزی، رعایت عوامل و

عناصر تشکیل دهنده دولت، عدم خدشه به ساختار کلی حکومت و حاکمیت دولت به بهانه­های حفظ مصالح و مقتضیات محلی، رعایت موازین قانونی و شرعی در  قانون­گذاری­ها و انتخابی بودن و مردمی بودن

اعضای شوراها، بایستی مراعات گردد، که در غیر این صورت با روح کلی دیدگاه قانونگذار اساسی در خصوص شوراها منافات خواهد داشت.


     در کشور ما ضرورت حضور مردم در عرصه­های مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی روزبروز بیشتر می­شود؛ از جمله­ی نهادهایی که با حضور پررنگ مردم پویاتر می­گردد؛ شوراها می­باشند. در بدو امر شکل­گیری این نهاد مردمی، امتیازات و تأثیرات اجتماعی مثبتی در سایه فعالیت شوراها مدنظر بود که به پاره­ای از آن اشاره  داریم.

کاندید شورای اسلامی شهر نجف آباد

  •    پر کردن خلاء مدیریتی در روستا

     با شکل­گیری شوراهای اسلامی روستا و انتخاب دهیار توسط شورای روستا، امید آن است که بخش عمده­ای از مشکلات روستائیان درخصوص مسائل روستا در حوزه مدیریت روستا مرتفع گردد و در واقع

خواست­ها، نیازها و اقدامات روستائیان از طریق شورای روستا و دهیار بررسی و درخواست شود که به سرانجام مقصود که همانا رفع مشکلات متعدد روستانشینان است، برسد.

  •  انتقال مدیریت از دولت به مردم

     انتقال تدریجی مدیریت امور محلی در راستای جلب همکاری مردم محل در حوزه­های عمرانی، بهداشتی، آموزشی، رفاهی، اقتصادی، اجتماعی و ... در حوزه­ی مدیریت شهری از دولت به مردم هر شهر از

طریق تشکیل شوراها. ازجمله اهداف درازمدت حکومت در راستای بسط مشارکت مردم در تصمیم­گیری­های محلی است.


  •  اجرای سیاست عدم تمرکز

     به دلیل تنوع فرهنگی و تعدد اقوام و گستره­ی کشور و ویژگی­های خاص هر محل بهترین روش اجرای سیاست عدم تمرکز در کشور اجرای قانون شوراها و تشکیل شوراهای شهر و روستا در اقصی نقاط کشور

پهناور ایران می­باشد. تا بخشی از امور غیرحکومتی به مردم محل واگذار گردد.

  •  سپرده شدن کار مردم به مردم و ارتقاء مشارکت

     دولت می­تواند با شناسایی مسئولیت­هایی که بیشتر به مردم ارتباط دارد و عدم دخالت دولت در آنها که در درازمدت به نفع دولت است و واگذاری آنها به مردم و جلب مشارکت مردم در اداره­ی امور مرتبط به خود،

بهتر به وظایف خاص حکومتی خود بپردازند.

  •  سرعت بخشیدن به جریان کارها و امور مردم

     شوراهای اسلامی محلی می­توانند با شناسایی دقیق­تر موانع بر سر راه کارهای مردم و هموار کردن مسیر پیشرفت کارها به اجرای برنامه­های مختلف دولت کمک کنند که نتیجه­ی این امر بهبود اوضاع مردم و

سرعت بخشیدن به حل مشکلات ایشان است.

  •  رفع تبعیض

     نهاد «شورا» چون برخاسته از متن مردم هستند می­توانند خلاء حضور کمرنگ دولت­مردان در مناطق دورافتاده از مرکز را، که بطور طبیعی از امکانات کمتری  بهره­مندند، پر کنند و با شناسایی نارسایی­ها و انتقال آنها به دولت، در حد خود به رفع تبعیض کمک شایانی کنند.

  •  نظارت اجتماعی در کلیه نقاط کشور

     منتخبین مردم در شوراهای اسلامی سراسر کشور بدلیل حضورشان در منطقه و محل خود می­توانند بهترین ناظرین اجتماعی بر امور محلی خود باشند و در صورت بروز مشکل سریعاً جلوگیری کرده و اجازه­ی

انحراف را به جریان امور مردم ندهند.

  •  کامل نمودن کار دستگاه­های دولتی و کمک به مسئولان محلی

     با تـوجه به شـرح وظایف شـوراهـای محلـی که مهمتریـن آن تشخیص نیازها و

کمبودهای محلی است که از طریق برنامه­ریزی و ارائه­ی راه­حل به مقامات دولتی مستقر در محل می­توانند صاحب نقش مکمل فعالیت دستگاه­های دولتی باشند و از طریق جلب مشارکت اهالی محل به تحقق برنامه­های مختلف دولت کمک کنند.

  •  هدایت و رهبری امور محلی و منطقه­ای

     نمایندگان مردم در شوراهای محلی به دلیل اینکه برخاسته از متن مردم هستند بهتر از عوامل دولتی که بعضاً غیربومی نیز می­باشند می­توانند امر هدایت و رهبری را در امور محلی و منطقه­ای برعهده گیرند.

  •  آگاه نمودن مردم نسبت به جریان امور و مشکلات

     بدلیل روانی و به لحاظ اینکه اعضای شوراهای محلی منتخبین مردم محل هستند بهتر می­توانند مشکلات مردم و نقاط ضعف کارها را تشخیص دهند و هنگام ارائه به مردم از استقبال بیشتری نسبت به مقامات دولتی مستقر در محل به دلیل بومی بودن و مردمی بودن، برخوردارند.

  •  بالا بردن ظرفیت­ها و توان عملکرد دولت در انجام برنامه­ ها

     شوراها با بسترسازی و فضاسازی مناسب می­توانند به ارتقای ظرفیت­های کاری دولت در حوزه­های مختلف عمرانی، بهداشتی، رفاهی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ... کمک کنند و از طریق جلب مشارکت عامه، دولت را در تحقق اهداف محلی خود کمک کنند.

  •  نیروسازی و رشد استعدادهای مردمی

     نهاد «شورا» می­توانند با کشف استعدادهای اهالی محل و تشویق و ترغیب آنها به فعالیت­های گروهی و اجتماعی و ایجاد بستر مناسب از طریق آموزش، از قوه­ی خلاقیت، ابتکارات و نوآوری اهالی محل در حل مشکلات و معضلات محلی نهایت استفاده را ببرد و با تشکیل انجمن­ها و کمیسیون­های مشورتی، توان فکری خود را افزایش داده و هم بستری برای تضارب آراء اهالی محل و باب شدن ارائه راه­حل و پیشنهادهای سازنده از سوی اهالی را ایجاد کرده و در نهایت به بالا بردن سطح همفکری و همکاری در سطح محلی کمک کند.


بخواهید تا انجام دهم

کاندید شورای اسلامی شهر نجف آباد



[ پنج شنبه 92/3/2 ] [ 3:35 صبح ] [ NASRIN AMIRNIROMAND ]

نظردهید

::

مجله اینترنتی دانستنی ها ، amirniromand ، amirniromand

کد حرکت متن دنبال موس